
拾年先の折は

言葉の言枝の言幹の言根の植わった土を翻訳するために。

Black Star

ジギーがギターを弾いて ウィアードとギリーが合わせると

スパイダーズフロムマーズの音が鳴ったんだ

ジギーはレフティーでも

抜群にいい音だった

だから特別だった おれたちはジギーのバンドだった

 

ジギーは声もよかった クシャッと目をしかめてバリッとキマった髪型で歌いあげるんだ

日出ずる国からやって来たとでもいうか ニコッと笑うだけで客を痺れさす

圧倒して釘付けにしちまう

うなぎのぼりに成り上がった ナニもでかいし、肌も雪のように白い

 

スパイダーズの居場所はあるか? ブンブン調子づいたハエが1匹でおれたちを踏み台にしようってのに

ビールに呑んだくれるのがおれたちの希望か?

あいつのファンを腐しもするさ それともきれいな両手ぶっつぶしてやればよかったかな

 

あいつは栄光をひきずってた おれたちはヴードゥーだなんてうそぶいて

バカなガキども相手に救世主気取りだった

ケツの形はよかったけどな

度を越してやりすぎたんだよ ギター弾くしか能のないガキが

 

てめえのエゴとまぐわって頭がイッちまったんだ

らい病みに乞食する救世主さ

あいつはガキどもにつぶされたからもう解散するしかなかったんだ

 

ジギーはギター鳴らせたのにな

 

Ziggy played guitar, jamming good with Weird and Gilly,

And the spiders from Mars. He played it left hand
But made it too far
Became the special man, then we were Ziggy's band

Now Ziggy really sang, screwed up eyes and screwed down hairdo
Like some cat from Japan, he could lick 'em by smiling
He could leave 'em to hang
'Came on so loaded man, well hung and snow white tan.

So where were the spiders, while the fly tried to break our balls
With just the beer light to guide us,
So we bitched about his fans and should we crush his sweet hands?

Ziggy played for time, jiving us that we were voodoo
The kids was just crass, he was the nazz
With God given ass
He took it all too far but boy could he play guitar

Making love with his ego Ziggy sucked up into his mind
Like a leper messiah
When the kids had killed the man I had to break up the band.

Ziggy played guitar

言葉の言枝の言幹の言根の植わった土を翻訳するために。